26 April - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Teun Swinkels - WaarBenJij.nu 26 April - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Teun Swinkels - WaarBenJij.nu

26 April

Door: Teun Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag zijn we naar de kerk gegaan. Ik werd van te voren al gewaarschuwd dat het niet hetzelfde als in Nederland is, maar ik was nog niet voorbereid. We kwamen aan, midden in een industrieterrein waar 4 (!) parkeerwachters het verkeer in goede banen zaten te leiden en aan zaten te wijzen waar we moesten parkeren. Er stonden veel auto's en het was een stukje lopen naar de kerk, een oud fabrieksgebouw. Het was mooi opgeknapt, zwart geverfd en wat bloemen voor de deur. Eenmaal binnen gekomen kon je wat met de andere bezoekers praten en wat koffie of thee halen bij een bar. Er waren mensen van alle leeftijden, kleuren en geslachten maar vooral het aantal jonge mensen verraste me. Eenmaal binnen stond er een rockband te spelen. Ze waren best goed, al zongen ze over een onderwerp: God. Na een tijdje te hebben geluisterd kwam er een Griekse pastoor op die ons in vloeiend Engels een korte preek gaf over verandering in het leven met behulp van God. Dat was het einde van de dienst. Hierna gingen we spontaan naar het strand, iets waar ik niet op voorbereid was. Hierdoor kon ik meteen ervaren wat er gebeurt als je zonder je ingesmeerd te hebben in de Afrikaanse zon loopt. Het viel uiteindelijk wel mee, maar het is een goede les, vooral hier: wees voorbereidt.

Tags: Kerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Teun

Ik ga 3 weken naar Zuid-Afrika voor mijn EIO activiteit.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6510

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 09 Mei 2015

EIO Zuid Afrika

Landen bezocht: